De hongerspelen

12 juni 2015
Het boek dat ik gelezen heb, was De hongerspelen van Suzanne Collins. Ik werd meegesleurd in een avontuurijk verhaal waar een meisje probeert te overeleven in een gruwelijk spel. Ik vond het een fantastsisch verhaal.

Het verhaal wordt verteld door Katniss, het hoofdpersonage die het opnam voor haar kleine zus en moest spelen in De hongerspellen. Samen met elf andere districten probeerden ze het spel te winnen door andere kanditaten te vermoorden.

In het boek lees je vooral veel terugblikken en gedachtes van vroeger.

Het is een indrukwekkend verhaal en ik las het boek zeer graag. Alleen vond ik het jammer dat ik in elke scène het beeld van de film voor me zag en dus mijn eigen fantasie niet zijn eigen weg kon laten inslaan. Slecht geschreven vind ik het zeker niet. Bovendien kan het voor mensen die de film later zagen een andere ervaring zijn. Ik vind het boek mooi omdat het volledig mijn genre is. Boeken waarin een avontuur zit en waar het onmogelijke bestaat intereseren mij enorm.

Ik vind het dus geen slech boek en raad het iedereen dan ook aan, maar de film blijft wel steeds in je hoofd hangen tijdens het lezen.