Wat was dat allemaal in het boek De Hongerspelen van Suzanne Collins? Je wordt overweldigd door heel veel avontuur en romantiek. Hoe overleef je in een avontuurwereld?

In het verhaal is het de bedoeling om een jongen en een meisje van twaalf verschillende districten tegen elkaar op te zetten en de hongerspelen te spelen op een nogal ruige manier. Je volgt heel het verhaal door de ogen van Katniss Everdeen.

Positief vond ik dat er zeer veel flashbacks in het boek voorkwamen over haar en haar familie. Zo kun je je beter inleven in de gevoelens van het personage.

Om een punt van negatieve kritiek te geven vond ik dat je zonder de film gezien te hebben, je je moeilijk kunt voorstellen hoe alles eruit ziet en hoe de personages zich voelen. Aan de andere kant kun je op die manier je fantasie wel de vrije loop laten gaan. Ikzelf heb eerst het boek gelezen en daarna de film gezien en mijn voorkeur gaat toch naar de film.

Ik vond het hoe dan ook een mooi boek, mooi geschreven en vol met spanning. Zeker een aanrader voor jong en oud.

Reacties op: Avonturistisch overwelmd

Bestel het boek bij Libris vanaf 12,50 Bestel het ebook bij Libris voor 9,99