Fictief beschreven, maar voor andere kan dit werkelijkheid zijn. Emotioneel rakend!

25 augustus 2015
Het boek ' Kapot' van Carry Slee gaat over broer Thijs en zijn jongere zus Julia. Ze spelen samen in de band die bekend staat als Vuurwerk. Zowel Julia als Thijs zijn smoorverliefd. Alles lijkt goed te gaan, maar schijn bedriegt. Door de problemen die zich thuis afspelen tussen de ouders, lijkt de hechte band die Thijs en Julia hebben hierdoor te verminderen. Niet alleen de band tussen Thijs en Julia wordt beïnvloedt, maar ook hun vriendengroep en de schoolprestaties.

Ik heb meegedaan aan de actie van Carry Slee, om ambassadeur te worden voor dit boek. Hierdoor kon ik als een van de eerste genieten van de nieuwe 12+ boek, maar ook als een van de eerste dit boek aan mijn collectie toevoegen. Toen ik het boek op de deurmat zag liggen, was ik gelijk enthousiast en begon ik meteen in het boek te lezen. Met als resultaat dat ik dit boek binnen no-time uit had. De emoties die worden beschreven, van zowel Thijs als Julia, zorgt ervoor dat je je hun gaat interpreteren op dat moment. Dit heeft bij mij ervoor gezorgd dat ik een brok in me keel had en een traantje heb gelaten. Het boek gaat niet alleen over de minder leuke ervaringen van Julia en Thijs, maar ook over de leukere momenten en ervaringen die zij meemaken, zoals de liefde die opbloeit en het succes van de band.

Net als alle andere 12+ boeken die Carry Slee heeft geschreven, gaat dit wederom een grote hit worden. Het is een boek, maar het kan voor sommige hun werkelijkheid beschrijven. Ik heb het boek vol enthousiasme gelezen en zo nu en dan had ik een brok in me keel en een traan lopen over mijn wangen tijdens het lezen. Ik weet voor 100& zeker dat de liefhebbers van de boeken van Carry Slee ook dit boek zullen lezen. Maar voor degene die de boeken nog niet hebben gelezen, LEES DIT BOEK.. en natuurlijk ook haar andere boeken. Dit boek is zeker weten aan te raden voor zowel jong als oud.