Kon Beter

13 december 2015
Ik had hoge hopen voor dit boek, omdat ik zelf ook uit Alkmaar kom. Maar helaas, het kon veel beter.
Bijvoorbeeld bij de scene uit Blinde Woede. Binnen twee regels gaat zijn moeder dood en hij heeft er helemaal geen reactie op dat hij zijn moeder en zusje dood ziet liggen. Terwijl een aantal pagina's verder in detail word uitgelegd hoe het huis eruit ziet en wat er allemaal uit het raam word gegooit.

Ook leken sommige stukken erg op elkaar. Bijvoorbeeld de aanval van de West-Frienzen leek wel verdacht veel op de aanval van de spanjaarden.

Het taalgebruik was wel goed voor de doelgroep vond ik, hoewel ze sommige historische termen misschien iets beter hadden kunnen uitleggen was het taalgebruik simpel en 'straight to the point'. Daar verdienen ze bij mij wel weer punten mee.

Voor een kinderboek hadden ze het misschien wel iets dunner kunnen maken, ik zie mijn kleine zusje al wegrennen zodra ze ziet hoe dik het is.