Onverwacht beland In het niets.

Hehma 02 juli 2019
Toen ik dacht aan "Met de beste bedoelingen"van Susan Anne Mason te beginnen, belande ik onverwachts" In het niets". Na wat verwarring kwam ik tot de ontdekking dat het boek in een andere cover was ingebonden. Maar inmiddels gegrepen door het verhaal, besloot ik het uit te lezen. Ik werd niet teleurgesteld. Achteraf wordt je in het verhaal op het verkeerde been gezet en is de ontknoping verrassend. Ik had deze niet verwacht. Het verhaal begint met een vreemdeling die vraagt of ze het goed vindt als hij bij haar komt zitten. En als hij zit zegt: U bent toch Kimberly Leamy? Een klein meisje verdween jaren geleden, de vraag is wat is er gebeurt en ben jij dat meisje. De vreemdeling denkt van wel. En ik als lezer was gelijk gepakt en wilde weten hoe dit zou aflopen. Een tocht tussen toen Manson, Kentucky en nu Melbourne, Australiƫ. Naar uiteindelijk Manson, Kentucky in het nu en voor de ontknoping toch weer naar toen. Als Kim tenslotte terugkomt in Melbourne kan ze concluderen dat daar niets verandert is, maar de vrouw die hier terugkomt is dat wel.
De schrijver geeft in zijn opmerkingen aan dat de lezer de auteur een stuk of tien uren van zijn leven geeft en in ruil daarvoor geeft de auteur hem hopelijk een verhaal dat die tijd waard is geweest. Wat mij betreft heeft hij dat bereikt. Dit thrillerdebuut is een echte aanrader.

Meer recensies van Hehma