Geen ouderwets indianenverhaal.

Heleen van den Hoven 12 juli 2019 Auteur
In dit boek zien we de conflicten van de kolonisten met de indianen vanuit twee gezichtspunten: die van Hollandse jongen en die van geadopteerde indiaan. Wreedheden, van beide kanten worden niet geschuwd. Beeldend wordt de weg van Hendrick naar volwassenheid beschreven. De religie van de indianen wordt (soms iets te) uitvoerig beschreven en ook voor de conflicten is veel ruimte. Dat haalt soms de vaart even uit het realistische historische verhaal, maar brengt tevens de geschiedenis tot leven.
Punt van kritiek voor de e-boek uitgave: er is geen aandacht aan de lay-out besteed waardoor alle scenes aan elkaar geschreven lijken. Dat deed me regelmatig over een tijdsprong struikelen.

Meer recensies van Heleen van den Hoven