Fascinerend en spannend familieverhaal

Heleen van der Kemp 09 april 2019 Auteur
Ik mocht het boek van Carla de Jong vooruitlezen en ik heb het verslonden. Ik ken Carla's eerdere werk binnen het spanningsgenre en ik was benieuwd naar deze roman van haar hand. Het is een verhaal uit haar eigen familie, echte feiten vermengd met fictie en het is levensecht neergezet. Je waant je in Friesland, in de jaren dertig, maar Carla neemt je net zo gemakkelijk mee naar het heden als we kijken naar de jongere generaties van de familie. Een familie neerzetten met de juiste dynamiek en genetische trekjes is erg moelijk, laat staan over generaties heen, maar dat is in 'Geheim leven' erg goed gelukt. Je ziet de mensen voor je en leeft met ze mee. Daarnaast is 'Geheim leven' ook erg spannend, als de gang van zaken langzaam wordt ontrafeld. Met cliffhangers en flashbacks weet Carla je 450 pagina's vast te kluisteren aan dit fascinerende verhaal. Knap werk en wat mij betreft een echte aanrader.

Meer recensies van Heleen van der Kemp