IJzersterk debuut

Meteen vanaf de start voel je een dreiging. Er staat iets groots te gebeuren, maar je hebt geen idee wat. Ook tijdens de al spannende actiescènes tussendoor weet je, dit is nog niet het ergste. Ik heb het boek in 1 ruk uitgelezen. Enorm goed opgebouwd vanuit verschillende personages en gebeurtenissen.

Alex De Klerck, agent van een geheime Europese antiterreureenheid, krijgt de opdracht om naar Soedan te gaan. Daar heeft zich iets mysterieus afgespeeld, waarbij veel mensen zijn verdwenen. Alex en zijn team vertrekken en hij belandt in een complot waarbij hij meer dan eens ervaart dat zijn vertrouwen of wantrouwen misplaatst is. Ondertussen dreigt een crisis in Buenos Aires. De presidente is de wanhoop nabij. Er blijkt een plot, dat in alle details al jarenlang is voorbereid. Het tij lijkt niet meer te keren.

Met deze thriller heeft Pjotr Vreeswijk een ijzersterk debuut geschreven. Al eerder heb ik ook genoten van Dwaalspoor. Bij beide thrillers geldt: De schrijfstijl en opbouw van de boeken van Pjotr passen bij een spannende actiethriller. Hij schrijft heel beeldend, waardoor je alles a.h.w. voor je ziet gebeuren. Ook als de hoofdpersoon nadenkt of mijmert doet dat geen afbreuk aan de snelheid of aan het verhaal. Wat mij betreft mag Pjotr snel met een vervolg komen en voortbouwen op de personages: Alex en Suzanne. Beide boeken vind ik geweldig voor een actiefilm!
Ik mocht de nieuwe uitgave lezen, met dank aan uitgeverij LetterRijn en Mustreadsornot.

Meer recensies van Heleen van der Velde