Dit boek van Gauke Andriesse is met afstand het beste spannende Nederlandstalige boek dat ik gelezen heb. Geniaal gevonden zijn de personages en de gebeurtenissen die volstrekt onvoorspelbaar zijn. Ontroerend is het einde van dit verhaal,een slot zoals je nauwelijks tegenkomt in thrillers. Dit boek 'de handen van Kalman Teller is dan ook geen 'who done it', het gaat ook niet over politiemensen die een dader/daders najagen en ondertussen kampen met persoonlijke en/of huiselijke problemen, het is geen doorsnee 'Thriller' kortom. Het is veeleer een prachtig diep menselijk verhaal, met ongelofelijke vondsten en onverwachte wendingen. Gebaseerd op een in- trieste geschiedenis en op menselijk leed aangedaan door niets ontziende schoften die je overal kunt tegenkomen, op straat, in oorlogen tot in de gezondheidszorg. En dat alles geschreven in een sublieme stijl waar een enorme rust vanuit gaat. Aan Gauke Andriesse kan geen enkele Nederlandse thriller auteur tippen, dit boek is beslist 5 sterren waard.

Reacties op: