Een vurig boek

Hilma Werff 15 juni 2019
Om te beginnen ziet de cover van Crown of Feathers er mooi en opvallend uit, wat mij het boek deed lezen. De plot sprak mij ook aan.

Veronyka woont samen met haar dominante zus Val, in wiens ogen ze niets goeds kan doen, maar die ook voor haar zorgt. Maar als er iets onvergeeflijks gebeurd, vlucht Nyka naar een groep vrijheidsstrijders (die strijden met Phoenixen, grote vuurvogels), waar ze, vermomd als jongen, haar leven probeert op te pakken. Door haar gave, het communiceren met dieren, is ze een grote aanwinst. Haar grootste wens, zelf een Phoenix strijder te worden, komt steeds dichterbij.
Maar als de oorlog naderbij komt, wordt het allemaal een stuk moeilijker.

De schrijfstijl is fijn en het verhaal leest goed weg. Het is helemaal geen vreemde wereld met de Phoenixen, het komt normaal over. Het verhaal wordt verteld door verschillende personages, wat het leuker maakt.
De karakters komen ook goed over, je leeft als lezer mee met Veronyka en haar strijd.
Tussendoor wordt verteld over de allereerste (voornamelijk vrouwelijke) Phoenix strijders en de oorlog. Aan het eind komt nog een complete plotwisseling en moeten we helaas wachten op deel 2 op te weten te komen hoe het verder gaat.

Een mooi, spannend en uniek boek, ook met humor en magie, een boek dat ik kan aanraden.

Meer recensies van Hilma Werff