Van alle manieren om dood te gaan was de zelfgekozen dood de onnatuurlijkste en de onbehoorlijkste.

De zelfmoord (?)van Morty zet de bankwezen op zijn kop en zeker het leven van de familie Darlings. Men heeft al veel geld maar men tracht steeds naar meer geld en alle middelen zijn daar goed voor. Zelfs de waakhonden die moet zorgen dat alles volgens de regels verlopen zijn zelfs niet te betrouwen. Het lijkt allemaal onecht maar in de werkelijkheid zullen zulke zaken wel gebeuren.
Er komen ook mooie zinnen in voor: Ik weet alleen dat iets goed is als je je na afloop goed voelt en verkeerd als je je na afloop slecht voelt.
Ik vind het nog steeds raar om die lege plek te zien. J voelt ze nog steeds in de skyline. De fantoomledematen van de stad.(World Trade Center). De schrijfster heeft haar vader verloren tijdens deze aanslag.
Als debuut was het niet zo sterk daar ik de bankiers vrouw beter vond.
Besluit: Wel spannend. Men komt wat te weten van het wereldje rond geld. Het einde eindigt in mineur. Epiloog geeft mogelijkheden tot een vervolg verhaal.

Meer recensies van hugo van der wildt