Hoewel de handelingen van de leerkrachten me hebben geschokt, beschouw ik hun gedrag niet als een misdrijf.

Zeer, zeer goed. Een aanrader. Goed geschreven voor de jeugd. Het zesde deel in de reeks. Wij krijgen al onze personages terug uit de vorige boeken. Het hoofdpersonage is onze Theo Boone. Mooi geschreven en even spannend zoals in zijn boeken voor volwassen lezers.
Verschillende verhaallijnen die eindige in de rechtbank of bij de politie. Het probleem van zijn grootvader dat Theo moet mee helpen oplossen.
Een mede student die de hulp inroept van Theo omdat zijn vader zijn familie lastig valt. Ook hier komen we tot een oplossing.
Ook in de dierenwereld helpt Theo en als een echte advocaat. De oplossing is niet wat hij verwacht maar beide partijen zijn te vrede.
De hoofdlijn is de fraude in een school. Hier komt zijn moeder op het toneel. Het is niet terrein want zij doet familierecht. Toch hier ook komt er een mooie oplossing.

Meer recensies van hugo van der wildt