Als u met een ernstig probleem geconfronteerd wordt en er is geen oplossing, dan heeft het geen nut u druk te maken.

hugo van der wildt 09 februari 2019
De verjaringstermijn van een misdaad(?) nadert en dan hebben een cold case. Aud wil dit echter voorkomen. Zij is een van de personen die bij een ongeval of moord aanwezig was. Zij belt naar de verschillende mensen die daar ook aanwezig waren. Spijtig, maar die bekoopt ze met haar leven. Deze moord zet de politie aan het denken en heropend de zaak uit het verleden. Het is graven in her verleden van verschillende mensen. Dit maakt het natuurlijk zeer spannend tot het einde. Het einde of het plot is natuurlijk weer zeer goed en zeer verrassend. Voor mij typisch U. Lindell.

Wat de titel betreft is de vertaling van de oorspronkelijke tittel wel ver gezocht: Doodsbruid. Men had beter Gaustad of Maike Hagg kunnen noemen. Ook de kaft van het boek dat in mijn bezit is heeft niet veel te maken met het verhaal. Spreekt ook niet tot de verbeelding.
Dit zijn echter kleine details wat niet wegneemt dat het een mooie thriller was die men kan aanraden.

Meer recensies van hugo van der wildt