Oostende, de koningin der badsteden, is haar ziel aan het verliezen.

Het verhaal speelt zich af in Oostende. Een moord op een man en vrouw zijn gezien door een kind van zes jaar en deze beelden blijven het kind achtervolgen. Het kind van de man en de vrouw overleeft de moordpartij maar begrijpt later ook niet het waarom. Door een toevallige omstandigheid gaan beide kinderen op latere leeftijd de moord opnieuw onderzoeken met als gevolg, niets dan nieuwe elementen en verrassingen.
Spannend met natuurlijk een verrassend einde.
Een zaak is misschien over het hoofd gezien. Vader, hoofd van het korps en de zoon tweede in bevel en deze gaat de vader opvolgen. Dit moet toch problemen geven op de werkvloer. Ook de verloofde van de zoon werkt daar. Gelukkig trouwen zij niet want dan zou man en vrouw in het zelfde korps werken en haar man zou dan de leiding hebben. Ik begrijp dat deze relaties nodig zijn voor het verhaal.
Ongeacht deze vreemde toestand in het korps, toch een mooi, spannend verhaal van een van onze Vlaamse thrillerschrijvers.

Meer recensies van hugo van der wildt