No one is born hating another person.

Met dit boek ben ik nog eens naar een jeugdthriller gegaan omdat deze schrijfster weer een nieuw boek heeft dat moest gelezen worden. Zij heeft verschillende keren de prijs van de jonge jury gewonnen en dus er moest kwaliteit aanwezig zijn. Ja, zij heeft dit goed gedaan. Een jeugdthriller met een mooie boodschap die je ontroerd en raakt.(Flensje aka Jill) Dit is mooi samengevat wat het boek is. Wallis kan zich ook mooi inleven in het dagelijks leven van de jeugd. Zij gebruikt ook in haar boek de nieuwe middelen om te communiceren. De jeugd heeft wel een grote mond en kritiek maar zijn zoo onzeker en willen er steeds bij behoren. Het contact met politie is een ramp voor hen. Wat gaan de andere wel niet zeggen?
Het gebruik van de nieuwe mogelijkheden van communiceren heeft ook zijn gevaren waar zij schijnbaar geen weet van hebben. Het maken van foto´s die dan rondgestuurd kunnen worden naar vele personen zodat zij te kijk staan voor heel de wereld.
Het thriller element is mooi door het verhaal geweven om dan op het einde in een zeer snel tempo naar de oplossing te gaan.
Besluit: Goed, spannend en ik heb geen spijt als volwassene dit boek gelezen te hebben. Misschien moeten we dit meer doen want er zijn ook mooie jeugdthrillers. J. Grisham heeft zelfs een reeks geschreven voor de jeugd. Zeer mooi.

Meer recensies van hugo van der wildt