De psychologie is alleen al tot mislukken gedoemd omdat we de absurde poging doen om onze hersenen met onze eigen hersenen te willen begrijpen.

Volgens mij zegt de titel van de recensie al veel over het boek. De schrijver heeft rechtswetenschappen gestudeerd. Zou hij niet beter in deze omgeving een boek/thriller schrijven. Als men ziet in zijn dank woord hoeveel opzoek werk hij heeft moeten doen om dan volgens mij en sommige andere een verhaal te schrijven dat ver gezocht is. Soms begon ik zelfs aan de geestelijke gezondheid van de schrijver te twijfelen.
Het is wel spannend en een bijzonder einde. Wanneer men echter personages gebruikt die in de hun geest ziek zijn, dan kan men van alles verwachten en dan kan een verhaal alle kanten uit. Zijn werken zijn vertaalt in 29 talen. Voor degelijke boeken moet er dus wel een markt zijn en dat zegt volgens mij veel over de mens.
Sorry, het boek was goed maar ik ga zeker niet dadelijk andere werken lezen van deze schrijver.

Meer recensies van hugo van der wildt