Het is een rechtbankthriller maar aangevuld met info over de jaren 60 en vooral 1968 in Amerika. De info is mooi maar soms wat langdradig waardoor het verhaal snelheid mist.

In de zaak die voorkomt komen veel oude bekende elkaar tegen daar zij meestal samen hebben gestudeerd. De mensen van OM, de verdediging en de rechter kennen elkaar zeer goed. Dus de oorspronkelijk titel: The laws of our fathers is zeer goed gekozen.

In de informatie over de jaren 60 is er spraak van: Tijdens de Burgeroorlog waren zwarten in U. Park aangekomen, daar afgeleverd door de ondergrondse spoorweg. Hierover kan men meer lezen in een zeer mooi boek: de ondergrondse spoorweg/ Colson Whitehed. Een aanrader.

We krijgen ook mooie opmerkingen mee.
Je bent rechter. Je hebt het gemaakt. Niet in de wereld van het recht. Ik ben een ambtenaar. Ik ben een hogere-middenkaderbureaucraat.

Nog iets over de jaren 60.
De jaren zestig worden vaak gezien als een storm die overtrok, een wervelwind die voorbij raasde en waarvan de schade reeds lang is hersteld.. Wij kunnen terug denk aan de Provo´s met het witte fietsenplan. Leuven Vlaamse enz.
Besluit: Het gedeelte over de rechtbank OK. De info is goed voor de personen die deze jaren niet hebben meegemaakt. Ook de verwijzing naar de Ondergrondse spoorweg, zeker lezen, is meegenomen.

Reacties op: In de rechtzaal is spijt zelden de overheersende emotie.

Wet van de macht - Scott Turow
Jouw recensie   Schrijf een recensie E-book prijsvergelijker