Wat telt, is niet dat je in het huis van de duisternis bent geweest, maar dat je eruit bent gekomen

Goed. Zeer dik boek = 600 blz. Geeft een beeld van Amerika en New York in de jaren 1880 en later. Niet zeer goed omdat de beschrijvingen soms wat lang dradig zijn.
Er is kind ontvoert. Na lang zoeken kan men de dader, vrouw,r vinden, enkel de naam. Na lang zoeken in de dame haar verleden, stelt men vast dat er meerdere kinderen die in haar buurt hebben geweest, dood zijn en op een bijzondere wijze zijn gestorven. Twee van haar kinderen zijn zo gezegd gedood door een neger. Een derde zwaar gekwetst. Een groep van vrienden, dokters, rechercheurs en een advocaat verdenken haar van de moord op haar kinderen. Een groot deel van het boek gaat over dit onderzoek en de recht zaak. J. Grisham waardig. De laatste honderd bladzijde zijn volgens mij overbodig.

Besluit: Het verhaal komt traag op gang maar eens in het onderzoek en de rechtbank is het zeer goed en spannend. Akkoord, de stijl is niet modern maar zij die van J. Grisham houden, is het een aanrader.

Meer recensies van hugo van der wildt