Recensie over "Boy nobody" (Boy nobody 1)

Ik pak een honkbalknuppel. Het is een 32 ounce Rawlings composiet. Ik verdeel het gewicht over beide handen. Door een deuk aan de bovenkant is hij ietwat uit balans.
Ik pak de knuppel aan beide kanten vast en rek me na de wedstrijd op het parkeerterrein uit. Natick tegen Wellesley. Mijn ploegmaten van Natick staan om me heen, middelbareschooljongens die doen wat ze na een overwinning altijd doen. Het vieren. Uitgebreid.
Ik doe mee.
Ik moet dit voor ogenhouden: ik ben een van jullie. Ik ben jong. Ik ben een winnaar.
Ik glimlach en rek me uit.
Dan breng ik mijn gewicht naar achteren en haal flink uit. Op dat moment nadert Jack Wu me van achteren. De honkbalknuppel mist op een haar na zijn hoofd.
Een forse kerel in een zwart pak die in de buurt staat, verstrakt. Hij verstrakt, maar doet verder niets.
Hij is Jacks lijfwacht en chauffeur, een schaduw die hem altijd en overal volgt, waarheen hij ook gaat. Jacks vader is rijk. Rijk en zenuwachtig.
Jack heeft een pesthekel aan de lijfwacht. Dat heeft hij me vaak genoeg verteld. Jack en ik zijn vrienden, daarom vertelt hij me dat. (15 van 919)

Informatie over het boek
Titel: Boy nobody (Boy nobody 1)
Schrijver: Allen Zadoff
Bladzijden: 303
Uitgeverij: Clavis 2013 (1e druk)
Vertaler: Margot Hummel ("Boy nobody", Verenigde Staten 2013)
Doelgroep: 12+

Een uitgebreide recensie vind je op mijn website Ikvindlezenleuk:

Meer recensies van Ikvindlezenleuk (Mathilde)