Julie Murphy - Dumplin'

De moeder van Willowdean heeft jaren geleden de missverkiezing in Clover City gewonnen en is daar nog steeds trots op. Tegenwoordig presenteert ze de missverkiezing en ze past nog steeds in haar jurk waarmee ze gewonnen heeft. Willowdean vindt de wedstrijd totaal niet interessant. Zij is vooral bezig met haar vriendschap met Ellen, haar bijbaantje bij fastfoodrestaurant Harpy's en Bo. Bo is een knappe jongen die ook bij Harpy's werkt. Ze wordt verliefd op hem en hij ook op haar. De hele zomer geniet ze hier van, maar dan hoort ze dat Bo na de zomer naar haar school zal gaan. Ze wil niet dat Bo gepest wordt omdat hij met haar omgaat en ze besluit het uit te maken. Ze voelt zich steeds onzekerder over haar lichaam.

Het is bijna een jaar geleden dat tante Lucy overleed en Willowdean mist haar nog steeds. De relatie met haar moeder is niet zo goed. Ze begrijpen elkaar niet. Willowdean beseft deze zomer dat ze zich niet door andere mensen moet laten voorschrijven hoe ze moet leven. Ze besluit zich als protest in te schrijven voor de missverkiezing. Hoe zal haar moeder reageren? En haar klasgenoten? En hoe zal het verder gaan met Willowdean en Bo?

Dit is een fascinerend, grappig, realistisch, romantisch, verrassend, zielig verhaal. Ik vind het leuk dat Willowdean blij is met zichzelf, ondanks dat ze dik is. En ik vind het leuk dat ze verliefd wordt

Lees mijn hele recensie op mijn website Ikvindlezenleuk: http://www.ikvindlezenleuk.nl/2016/10/dumplin/

Meer recensies van Ikvindlezenleuk (Mathilde)