Een moeder met Alzheimer hebben...

Wendy is mijn beste vriendin. Eline ook, en Lotte en Fleur ook. Maar dit verhaal gaat over Wendy. Of eigenlijk over haar moeder. Met haar is namelijk iets gebeurd. Iets grappigs en treurigs tegelijk. (blz. 7)

Ik was benieuwd naar dit boek, omdat de moeder van een vriend van mij Alzheimer had. Ik was benieuwd hoe tienermeisjes hiermee om zouden gaan. Dit boek was ook een van de kerntitels voor de Jonge Jury 2014 en ik wilde zoveel mogelijk kerntitels lezen.
Het is een zielig en grappig boek. Ik vind het leuk dat de vriendinnen van Wendy haar moeder in hun groep opnemen en haar bijvoorbeeld meenemen de stad in. Ik heb het boek in 1x gelezen. Ik wist dat het verhaal niet goed af kon lopen. De laatste bladzijden heb ik dan ook met tranen in mijn ogen gelezen

Lees de rest van mijn recensie op Ikvindlezenleuk

Meer recensies van Ikvindlezenleuk (Mathilde)