Valt in het niet bij het succes van De mooiste vis van de zee

Ilja 26 juni 2019
Als liefhebber van prentenboeken ben je ongetwijfeld bekend met het werk van Marcus Pfister. Zeg het mooiste visje van de zee en iedereen kent het. In de jaren 90 kwam dit succesvolle prentenboek uit, maar Pfister is niet gestopt met het maken van prentenboeken. Zijn nieuwste boek: Who stole the hazelnuts? is daar het bewijs van.

Een eekhoorntje schrikt het hele boos op. Zijn hazelnoten zijn kwijt, ze zijn gestolen! Hij doorloopt het boos en beschuldigd iedereen die hij tegenkomt. Totdat hij weer bij zijn huisje komt...

Het verhaal is minder tot de verbeelding sprekend dan het mooiste visje van de zee. Dat boek is een echte klassieker te noemen. Qua verhaalsopbouw is dit boek dat ook. Er zit een logische verhaallijn in en er wordt gespeeld met de herhaling. Het verhaal zelf is een beetje oubollig, net zoals de tekeningen. Tussen al het moois dat tegenwoordig verschijnt, valt dit boek niet op. Het is de naam van de schrijver die je het boek laat oppakken, maar het valt een beetje tegen als je het gaat vergelijken met ander werk.

Het boek bevat zeker een mooie boodschap: beschuldig nooit iemand zonder dat je het zeker weet, maar het verhaal pakte mij niet.

Meer recensies van Ilja