Belooft veel goeds voor het volgende deel

Ina Beekman 19 mei 2019
Titel Doggerland Misleiding
Auteur Maria Adolfsson

het thrillerdebuut Doggerland van Maria Adolfson beloofd veel goeds voor de toekomst.

"Nog voordat ze haar ogen opent weet ze het. Dit is fout. Dit is echt helemaal fout. Ze zou in een ander bed moeten liggen, het maakt niet uit welk , alleen niet in dit.

Na het Oistra feest wordt Inspecteur Karen Hornby wakker in bed bij de laatste persoon die ze wakker wil worden. Ze besluit naar huis te gaan en hier haar roes uit te slapen. Helaas wordt dit haar niet gegund. Ze wordt gebeld door haar baas Politiechef Viggo Haugen. Er is een moord gepleegd en zij moet deze oplossen. Karen vraag zich af waarom zij gebeld wordt en niet Jounas Smeed. Haar directe leidinggevende. Viggo Haugen vertelt haar dat de vermoorde vrouw de ex is van Jounas en hij het onderzoek dus niet kan leiden. Karen krijgt nu dus de leiding over het onderzoek.
Het begin van het verhaal is door de vele personages een beetje lastig in te komen. Maar na verloop van tijd begint het verhaal te lopen en is het boek moeilijk weg te leggen. Er zitten een aantal terugblikken in die uiteindelijk nodig blijken om het verhaal compleet te krijgen. In het begin is dit ook even was lastig omdat het dan nog niet helemaal duidelijk is waarom deze terugblikken er in zitten. Het samen komen van beide verhaallijnen wordt mooi gedaan. OOk krijg je een kijkje in het priveleven van Karen. Je gaat steeds meer met haar mee leven.

Uiteindelijk een echt thriller waarbij ik aan het eind van het boek echt op het puntje van mijn stoel zat en je door wilt lezen. De ontknoping is toch best nog onverwacht en een verrrassing. Ik kijk nu al uit naar Doggerland deel 2,

Ik beoordeel dit boek met 4 sterren. Een ster minder vanwege t was lastig in te komen begin.

Meer recensies van Ina Beekman