ineke barnhoorn 01 juli 2012
Ook bij mij was dit een flinke uitdaging om dit boek te lezen. John Grisham en Baldacci lees ik graag, dus ik had van dit boek ook een hoge pet op.

Het was echter zeer moeilijk om er in te komen en nog moeilijker om de draad niet volkomen kwijt te raken. Pas in de laatste paar hoofdstukken kwamen dingen op zijn plek terecht. Op de flap las ik dat het boek verfilmd word en daarbij kan ik met voorstellen dat het een heel spannend geheel gaat worden, waarbij je dan af en toe wel een jas o.i.d. nodig hebt om die over je hoofd te trekken. In het boek word nl. al vrij plastisch omschreven hoe mensen vermoord of verminkt worden, waarbij ik redelijk gruwelijke beelden voor mijn ogen krijg, dus weet niet of ik de film wel echt wil zien.

Ik denk dat ik momenteel misschien ook te druk was om goed in dit boek te kunnen raken.

Ik heb behoorlijk goed aangegeven omdat ik een matig verhaal ook tekort vond doen aan dit boek, maar behoorlijk goed is misschien net weer een beetje te overdreven. Ik zou zeggen ontdek het zelf en duik onder in een wereld van chantage, haat en corruptie

Meer recensies van ineke barnhoorn