Hmm niet slecht maar ook niet mijn ding.

Inge Otter-helder 16 september 2018
Yasuko een vrouw met een triest verleden. Een ex man die haar blijft lastig vallen en dan gebeurt er op een dag iets tragisch. De buurman en wiskunde leraar Ishigami bied oplossing maar pakt het goed uit? Oud studie genoot van de buurman werkt tegenwoordig samen met de recherche en hij probeert achter de waarheid te komen. Gaat dat lukken?

Het verhaal is niet bepaald vloeiend naar mijn idee , Vanaf het begin zit je nou niet direct lekker in de flow. Maar dat is naar mijn idee wel een typische oosterse schrijfwijze. Feitelijk verteld. Gebeurtenis na gebeurtenis zonder al te veel gevoel verteld. Gewoon zoals het is . Soms heb je het idee dat je een verslag zit te lezen eigenlijk. Ik moet ook een beetje denken aan van die Koreaanse nieuws lezers die kort en bondig de feiten op dreunen. Zo zou ik deze schrijfwijze willen typeren.

Het verhaal is wel geniaal bedacht en het plot is verassend en niet te voorspellen. Het is ook niet persee slecht geschreven alleen het heeft wel een typische schrijfwijze. Het verhaal prima maar dit is nou niet direct een boek wat me lang zal bij blijven.

Meer recensies van Inge Otter-helder