moest even op gang komen..

Een bijzondere manier van moorden met een bijzonder motief en bijzondere slachtoffers. Kortom , een boek vol mysterie.

Het verhaal komt wat langzaam op gang. Door de ietwat koude rauwe schrijfwijze kom ik er niet direct in.
Ik heb het verhaal ook af en toe even weg gelegd en vond het moeilijk de concentratie vast te houden.

Maar als dan iets over de helft de parameters duidelijk zijn en het echt meer een verhaal word , dan wil je simpelweg weten hoe het afloopt. Het gevoel tijdens je werk dat je eigenlijk elke vrije 5 minuten het boek wil pakken en wil weten wat het verloop is, was er..

Het einde dan is simpelweg geniaal bedacht en vraagt je door te denken over het hoe en waarom van de dader. Het is een kat en muis spel tussen de nationale recherche en de dader en dat is geniaal uitgewerkt.

4 sterren dus voor dit boek.

Meer recensies van Inge Otter-helder