Minder dan deel 1

Inge Otter-helder 26 oktober 2018
Emily Baxter , hoofdinspecteur bij de londense politie.In het tweede deel van deze serie gebeurd er weer een gruwelijke moord, eigenlijk moorden. Dit keer samen met de politie uit new york en een samenwerking komt hieruit voort.

Het is aan Emily en haar team om het weer tot een goed einde te brengen, gaat dit lukken?

In tegenstelling tot het eerste deel waar ik van de eerste tot en met de laatste bladzijde aan het boek vast zat had ik dit hier zeker niet. Het geheel kwam wat rommelig en iets verwarrender over. De essentie van de verhaallijn was wel duidelijk en hier en daar waren er ook spannende elementen maar het was net of de eenheid ontbrak.

Ik kwam hier en daar niet lekker in het verhaal en heb ook delen terug moeten lezen. Zonde! Ik keek wel enorm uit naar deel twee. Juist ook omdat deel 1 , een van mijn topboeken van afgelopen jaar was. Maar hij stelde toch teleur.

Kortom wel een goed boek maar de zinderde spanning ontbrak. Ook het verhaal laten vloeien in een samenhangend geheel vond ik niet erg overtuigend aanwezig.

De vormgeving is wel weer bijzonder met deze keer een blauwe draad door het hele boek heen. Ook de cover is opvallend. En tjaa ook dit deel vraagt wel weer om een vervolg.

Meer recensies van Inge Otter-helder