Als dit het debuut is..

Inge Otter-helder 26 augustus 2018
Wat volgt er dan meer.

Het verhaal van inspecteur wolf en zijn collega's die op een dag een lugubere vondst doen in een flatgebouw. Ook volgt er een lijst met datums en tijden van executies. Dan begint er een bloedstollende spannende zoektocht en race tegen de klok.
De omslag van het boek is macaber en een leuk detail vind ik dat het boek ingebonden is met een rode draad die om de zoveel pagina's weer tevoorschijn komt.

Op de eerste bladzijde al merk je dat dit verhaal erg boeiend en pakkend gaat zijn. de schrijfwijze verveelt nooit en maakt dat het verhaal vloeiend leest. Dan is er het plaats delict en tja vanaf dat moment ben je wakker. En blijf je wakker want de ene na de andere gebeurtenis volgt. Geen moment verveling of voorspelbaarheid.
Het is een boek wat gemakkelijk verfilmd zou kunnen worden zo goed is het script.
Het plot is ronduit zenuwslopend en kent verassende elementen. En ja natuurlijk vraagt dit open einde om een vervolg. En als dit dan het debuut van de auteur is dan kan dat alleen maar beter worden. Ik zit het moment al af te tellen voor meer werk van deze meesterlijke schrijver.

Meer recensies van Inge Otter-helder