doktersroman in een modern jasje.

een verhaal over de jonge Angie, studente uit de stad Rome volop in haar leven met een mooie verloofde. en dan word ze gedumpt. Vol van liefdesverdriet besluit ze de zomer door te brengen in het hotel van haar tantes. Ze gaat werken en vakantie vieren en ontmoet tal van nieuwe mensen. En ontdekt wat liefde en wat het niet is.

Het boek begint grappig maar al gauw merk ik dat het vrij simpel is opgezet en geschreven. Het leest makkelijk weg maar is niet van een hoog niveau. Dat is niet erg boeken mogen ook volop ontspannend zijn.
Het verhaal is grappig met humor en doet me erg denken aan een doktersromannetje in een nieuw jasje. Sommige delen zijn ongeloofwaardig en ronduit voor 1 doel geschreven namelijk het laten wegzwijmelen van de lezer.
Er word geprobeerd romantiek en intriges voelbaar te maken maar dat lukt maar gedeeltelijk.
Grapjes die in het boek gemaakt worden zijn oud en liggen voor de hand zoals: ik ben mijn bril kwijt Angie...tante hij zit op uw neus.

Angie gedraagt zich ten tijden ronduit sletterrig. en dat is niet geloofwaardig.
Het verhaal heeft op zijn tijd wel grappige wendingen maar je vraagt je in het hele boek niet af : wat zou er nou gaan gebeuren??

kortom voor een dagje ontspanning op het strand of aan de rand van het zwembad is het best aardig leesvoer maar verwacht geen literaire hoogstand.

Meer recensies van Inge Otter-helder