Hush hush

31 december 2015
Nora Grey is een heel normaal meisje met een heel normaal leven, totdat ze tijdens biologie wordt gekoppeld aan Patch, een mysterieuze jongen die nog niet zo lang bij haar op school zit. Ze is beste vriendinnen met Vee, een niet op haar mondje gevallen meisje met een attitude.

In eerste instantie was Nora niet zo happy met haar paring met Patch, omdat hij haar ongemakkelijk laat voelen en daar ook lol in heeft. Hij is mysterieus en maakt foute opmerkingen en brengt Nora naar het randje van de waanzin. Als er dan ook nog allemaal andere vreemde dingen gebeuren raakt ze helemaal de weg kwijt. Toch lijken alle dingen terug te leiden naar Patch en de conclusie is dat ze bij hem vandaan moet blijven. Op de een of andere manier werkt het niet zo makkelijk als het lijkt, aangezien hij overal op blijft duiken waar Nora ook is. Toeval? Wie weet.

Mijn mening over het boek is tweeledig: in eerste instantie vond ik het wel een goed boek met een goed en origineel verhaal. Er is vrijwel niets wat berust op toeval, iets dat ik heel belangrijk vind in een boek. Zodra de schrijver toeval nodig heeft om bepaalde belangrijke dingen te laten gebeuren is het wat mij betreft een stuk minder goed, maar later in het boek blijkt dat zelfs de paring met Patch in biologieklas niet toevallig is.
Naarmate ik meer reacties van andere mensen in de leesclub las werd ik echter ook kritischer: het verhaal komt erg langzaam op gang, er staan verschillende kleine spelfouten door het boek heen (niet heel storend, maar toch) en de schrijfstijl is erg makkelijk. Nora gedraagt zich soms echt als een domme kip en ze rent in de richting van gevaar, niet omdat ze dol is op gevaar, maar omdat ze niet al te snugger is.

Al met al best een oké boek, dus wat mij betreft is het zeker een 8 waard (op een schaal van 1 tot 10). Het boek was binnen twee dagen uit en een echte pageturner, dus dat is naar mijn mening een eerlijk cijfer.

Ciao!
Ingeborg