Het is herfst in Boompjeswoud.
Fuzz en opa Snor gaan samen vliegeren.
Maar dan komt er een harde wind...
WOESJ!
Opeens zweeft Fuzz tussen de wolken.
Hoe komt hij nu weer terug bij opa?
Fuzz is stoer, lief en avontuurlijk.
'Het is herfst!' is het eerste prentenboek van
schrijver en illustrator M.A.T. Peskens.

Wat een leuk en vrolijk boekje dat ik mocht lezen via de fb pagina kinderboeken. Het is een estafette boekje dat steeds naar een andere lezer gaat.

Mijn mening:
Bij het lezen van het boekje viel mij de pagina’s meteen op. Wat is er een fijn soort papier gebruikt. Ook zijn de afbeeldingen vol kleur wat meteen voor de kinderen een leuk leermoment is. Het lettertype is zwart en in een groot lettertype. De kleuren staan ook in kleur gedrukt net als het woord worteltaart. Deze staat in het oranje gedrukt wat het voor mij wel iets extra’s geeft en het is lekker speels.
Verder is het een leuk en vrolijk verhaaltje over het konijn Fuzz dat bezoek krijgt van opa Snor. De afbeeldingen sluiten mooi aan op het verhaal. Een mooi boek om voor te lezen aan de peuters en kleuters.

Als extra kan je een kleurplaat downloaden wat na het lezen van dit boek vast veel wordt gedaan.
Ik heb genoten van dit boek en ik stuur Fuzz snel op reis naar zijn volgende logeeradres

Reacties op: Fuzz, het is herfst