Een droevige thriller

Ingridje 24 maart 2016
Veenbrand is een literaire thriller waar je een beetje droevig van wordt.

Geen alledaagse thriller waarbij je wil weten wie de dader is want in Veenbrand weet je dit zeer snel maar de drijfveer waarom er gedood is, geeft de auteur pas tegen het einde prijs.
Een verhaal van sociale problemen zoals iedereen wel zo iemand of zo iets kent uit het dagelijkse leven en waarbij je na het lezen van Veenbrand even blijft stilstaan en denkt, dit kan iedereen overkomen.

Veenbrand is het eerste boek dat ik lees van Karin Fossum en het eerste uit de Sejer-reeks. De auteur heeft een vlotte schrijfstijl wat zeer aangenaam leest en het wisselen tussen tijdstippen (verleden en heden) maakt dat je een mooi verhaal beschreven krijgt dat toch alle aspecten van dat ogenblik goed weergeeft.
Een sobere cover maar met genoeg mystiek om het boek op te nemen in de boekhandel of de bibliotheek om er meer over te weten.
Het is geen thriller in het woord dat je er ‘s nachts van wakker ligt, maar je bent wel benieuwd naar het verhaal. Een thriller die bij het vrouwelijk publiek zeer goed zal aanslaan.

Meer recensies van Ingridje