Sprookjes met een boodschap

Ingridje 05 januari 2019
Het eerste boek dat we als kind lezen of voorgelezen worden is gewoonlijk een sprookjesboek. En niettegenstaande dat Sneeuwwitje of Doornroosje nog steeds gegeerd zijn onder de klassieke sprookjes is het altijd leuk nieuwe sprookjes te ontdekken.
Als het dan ook nog eens verhaaltjes zijn die een boodschap uitdragen zijn ze voor mij volledig geslaagd want je kan niet jong genoeg beginnen met je kind of kleinkind een les mee te geven.
Vertel mij sprookjes zijn niet alleen leuk getekend maar ook grappig geschreven. Welk kind houdt er nu niet van een prinsesje dat overal poept of een mannetje dat gelukkig wordt van zich vies te maken?
De auteur, die tevens de illustrator ook is, heeft een unieke vertelstijl die menig kind, maar ook volwassene, tijdens het lezen zal laten lachen.
Ik heb in alle geval van dit sprookjesboek genoten.

Meer recensies van Ingridje