De eerste schooldag

Ingridje 14 juni 2019
Op haar eerste schooldag komt dinosaurus Tirza Rex erachter dat al haar klasgenootjes kinderen zijn. Wat als dat nu net je lievelingshapje is?
Tirza Rex gaat is zenuwachtig als de eerste schooldag aanbreekt. Het enige dat ze wil is snel vriendjes maken waar ze samen mee kan spelen. Maar dan blijkt dat alle kindjes in de klas mensenkindjes zijn… en die smaken zo lekker! Hierdoor krijgen alle kinderen schrik van Tirza en dit bewerkstelligt de vriendschap niet echt.
Tot Tirza zelf gebeten wordt en ze eindelijk begrijpt dat je niet zomaar je klasgenootjes kan opeten…

Wij eten hier geen klasgenootjes is een humoristisch, kleurrijk prentenboek. De auteur probeert met dit verhaal aan te tonen dat de eerste keer naar school gaan minder beangstigend is dan het lijkt en hoe je soms door iets klein toch in een groep past en dat dit niet persé onprettig is.
De illustraties zijn leuk getekend, met name de dino’s waar de auteur hulp bij gekregen heeft.
Ik vond het verhaal vooral grappig en moest ik zelf nog kindjes hebben om het voor te lezen, zou ik dit met plezier doen.

Meer recensies van Ingridje