Toegankelijke manier om kennis te maken met Rembrandt

Irene 08 juli 2019
Zeven kinderboekenschrijvers schrijven 24 verhalen over verschillende schilderijen van Rembrandt van Rijn. Bij elk schilderij, ets of tekening een verhaal die daarbij past. Als je de echte kunstverhalen niet weet achter de schilderijen kun je zelf verzinnen wat er gaande is op het schilderij of wat eraan vooraf ging.
Een erg leuk en ook nog eens leerzaam voorleesboek voor kinderen vanaf een jaar of 9, maar zeker ook voor volwassenen. Mooie grote afbeeldingen van de meesterwerken en bepaalde stukken uit deze kunstwerken worden uitgelicht. De verhalen sluiten daarbij ook op een leuke en goede manier aan op de werken van Rembrandt. Ook een toegankelijke manier om kennis te maken met Rembrandt voordat je hopelijk een bezoek brengt aan het Rijksmuseum!

Het verhaal over de Nachtwacht van Jan Paul Schutten en het verhaal over het Musicerend gezelschap van Joke van Leeuwen zijn bij mij favoriet.

Meer recensies van Irene