Vermakelijk

Irene 08 juli 2019
Ik kan mij zeer goed voorstellen dat de kinderen van nu dit boek erg leuk vinden om te lezen. Een grappig verhaal en voldoende illustraties die de tekst ondersteunen.

Ik ben allang geen 7 of 9 meer, maar toch vond ik dit boek niet veel grappiger dan andere jeugdboeken. Het concept was grappig, maar veel van hetzelfde en ook vond ik een paar dingen niet passen in het verhaal. Ik vroeg mij zelfs af waarom de broer van hoofdpersonage Kasper erg ziek is en waarom dit überhaupt in het verhaal zat. Ik begrijp dat hij kanker heeft, maar zo'n onderwerp mag wat mij betreft beter uitgewerkt worden om het van toegevoegde waarde te laten zijn.
Persoonlijk vond ik de voetnoten en de vragen middenin het verhaal best vervelend. Kan mij ook voorstellen dat dit niet prettig voorleest. Het is denk ik overzichtelijker als deze aan het einde van het hoofdstuk of zelfs verhaal geplaatst worden.
Wel complimenten aan Maria Postema voor de goede vertaling!

Nu ben ik zelf niet de grootste fan van jeugdige graphic novels en ook val ik niet binnen de doelgroep, maar ik ben blij dat kinderen dit soort boeken wel lezen en leuk vinden en hierdoor soms meer gaan lezen.

Meer recensies van Irene