Iris Scholte Genreclub

Ik heb Zonderling gelezen voor een artikel op de Young Adult Club pagina. Voorafgaand aan het lezen had ik niet zulke hoge verwachtingen. Ik kende de auteur niet en ik had nog niet veel over het boek gehoord. Het is slechts sporadisch het geval dat ik de achterkant van het boek lees, maar dat was hier niet het geval.

Toen ik eenmaal begon met lezen was ik verliefd. De schrijfstijl is zo verschrikkelijk mooi, dat ik misschien in eerste instantie geen aandacht vestigde op de inhoud van het boek, maar alleen op de manier waarop de ruimtes met woorden ingericht werden. Het gaf mij trouwens ook weer heel veel inspiratie en aanmoediging om te beginnen aan het boek dat ik zelf altijd al had willen schrijven.

Helaas zat er aan deze schrijfstijl ook een negatieve kant, namelijk dat je er lang over doet om het boek uit te lezen. Taylor gebruikt heel veel woorden voor iets wat ook veel korter beschreven had kunnen worden wat meer leestijd vergt. Maar naar mijn mening heb je het niet eens door dat je zo lang bezig bent. Je wordt zo in het verhaal meegesleept mede door de schrijfstijl dat de lange leestijd niet storend is.

Kortom, Zonderling is een enorm goed boek, maar je moet er wel echt de tijd voor nemen. Het is niet zo'n boek dat je 's ochtends opent op de eerste bladzijde en 's middags na de laatste bladzijde weer dichtslaat.

Reacties op: Ik ben verliefd

Zonderling - Laini Taylor
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 20,99 Bestel het e-book € 12,99