Erg vermakelijke en gruwelijke novelle

Isdennix 03 november 2018
Ik heb dit boek van Owan Drake gewonnen bij een halloween prijsvraag en heb het gelijk gelezen toen ik de novelle kreeg van de schrijver.
Ik was nog niet erg thuis in de wereld die Owan Drake heeft gecreëerd (ik heb tot nu toe de helft van zijn eerste boek gelezen) en vond De Centurion een mooie kans om te zien hoe de schrijver zich evolueerd.
En ik moet zeggen dat Owan Drake
goed bezig is, ik zal ook zeker verder gaan lezen in zijn serie!
Het grove taalgebruik is nog steeds volop aanwezig in dit boek maar dat vind ik alleen maar positief, dat maakt de dialogen wat ruiger.
Het onderwerp van deze novelle is heftig en maakt dat je na het lezen nog even nadenkt over de gevolgen van zelfmoord.

Ondanks het maar een kort verhaal is gebeurd er vrij veel door middel van flashbacks. Het heen en weer gaan in de tijd zorgt voor een beetje achtergrond informatie over de personages, dit is iets wat je niet vaak ziet in korte verhalen maar het pakt erg goed uit.

Kortom, ik zou iedereen die van fantasy boeken houdt aan raden de boeken van Owan Drake te lezen en vooral te beginnen bij De Centurion, ik merkte in ieder geval dat deze novelle lekkerder weg leest als zijn eerste boek en het maakt me nieuwschierig naar wat nog komen gaat in deze serie en als de schrijver zo blijft groeien dan is dat nog veel moois!

Meer recensies van Isdennix