J. ter Berg 15 september 2012
Ik mocht alvast een ongecorrigeerd exemplaar lezen.
Mijn zoon vroeg of ik een horrorboek aan het lezen was toen hij de cover zag. Dat is het nog net niet, maar op de achterflap staat: 'Hét boek voor alle fans van Twin Peaks'. Dit komt toch aardig in de buurt.
Het eerste hoofdstuk is gelijk spannend als een jongen op onverklaarbare wijze verdwijnt. Dit hoofdstuk is spannend met een hoog twin peaks gehalte, waardoor het niet opvalt dat het hoofdstuk ontzettend lang is en vreselijke lange zinnen bevat. Helaas valt dat in hoofdstuk 2 en volgende wel op. Het is een beetje moeilijk lezen, veel info en je verliest de concentratie door de enorme zinnen met soms wel 5 komma's waardoor je het nog een keer moet lezen etc. Maar goed, het boek is zo onderhoudend dat je wel door wilt lezen. De lange zinnen heb ik maar voor lief genomen en de helft gewoon maar gelaten voor wat het was. Elk hoofdstuk gaat over 1 of 2 personen en eindigt min of meer met een cliffhanger.
Halverwege het boek lijkt het of een andere schrijver het overneemt. De hoofdstukken worden korter, de zinnen ook, het twin peak gehalte komt terug en dan leest het boek als een trein, je kan niet meer stoppen....
Alle lijntjes komen in de laatste hoofdstukken bij elkaar, soms wat voorspelbaar, soms ook niet. Maar het blijft spannend!
Heb het boek (430 blz.) in 3 dagen uit gelezen! Een aanrader! Ik twijfelde om 3 of 4 sterren te geven ivm het lastige begin, maar het einde maakt alles goed. 4 sterren dus.

Meer recensies van J. ter Berg