Bewondering

Jacquelien 28 november 2015
Zojuist het boek van Maaike Sips gelezen. Wat een bijzonder en moedig verhaal. Geboren in een tijd waarin transgender nog een vrijwel onbekend woord was. De zoektocht naar een eigen identiteit, weten dat je iemand anders bent dan je lichaam doet vermoeden. Wat ben ik blij voor Monica dat het na al die omzwervingen gelukt is om haar droom uit te laten komen en dat ze de rest van haar leven als een echte vrouw kan zijn.
Heel veel bewondering heb ik voor haar en haar naasten. Die haar zo steunen in het gehele proces. Inmiddels leven we in een tijd waarin veel meer bekend is. En toch heb ik ook verschillende dingen gelezen die ik niet wist. Ik heb de aflevering van de wereld draait door nogmaals bekeken en Monica, Maaike en Meintje krijgen daarin een gezicht. Dit geeft het boek nog een extra dimensie.
Een ware aanrader.

Meer recensies van Jacquelien