Een meedogenloze tegenvaller

Jacques 07 maart 2018
Twee sterren voor deze meedogenloze teleurstelling.Een vluggertje, 180 bladzijden in vier uren, dankzij de simpele woordenschat.

De agressieve, compromisloze en opgewonden schrijfstijl is één grote aaneenschakeling van stijlbloempjes en clichés, voorspelbaar tot op het bot en totaal over de top
Ik heb de schrijvers niet kunnen betrappen op een originele zin, een originele gedachte of beschouwing of een originele one liner de eerste honderd bladzijden.
De karakters hebben iets weg van stalen trekpoppen en de diepgang is eenhonderste millimeter van een hondenhaar.
In her tweede deel doemt er hier en daar een aardige dialoog op en zelfs een mooie beschouwing.
Het slot is niet verrassend en voor de ervaren lezer voorspelbaar.
Jammer, jammer, jammer.

Voor de liefhebbers van George Romero's ' The night of the living dead', de cultfilm waarvoor, naar kenners beweren, meer ketchup is gebruikt dan het jaarverbruik van een McDonald's

Meer recensies van Jacques