Londen in drievoud

Jaike 16 juni 2019
De kleuren van magie kende ik al een tijd, om er iets dieper op in te gaan ik heb het al twee keer in het Engels gelezen. Toen de vertaling kwam wilde ik hem heel graag nog een keer lezen, nieuwsgierig naar de veranderingen in de vertaling.

Londen is niet gewoon Londen. Er bestaan vier parallel universa van dezelfde stad. Enige verschil is magie. Kell is een antari, iemand die tussen de vier universa kan reizen. In het grijze Londen wordt hij beroofd door Lila. Zij steelt een artefact uit het zwart Londen, iets wat Kell heel graag terug wil. Zo begint hun reis door de verschillende universa.

Eigenlijk alles aan De kleuren van magie vind ik leuk. Ik heb stiekem een kleine crush op Kell, naast dat ik jaloers ben dat hij door de verschillende universa kan reizen. Het verhaal is boeiend genoeg om steeds in stukken van 100 pagina’s te lezen. Het verhaal is spannend en dat blijft het ook tot de laatste pagina. Daarnaast blijf je gewoon meer willen nadat het boek uit was. Kom maar door met deel twee!

De verschillende Londens zijn heel visueel beschreven. V.E. Schwab doet dat zo dat het lijkt alsof je erbij bent. Het voelde alsof ik dezelfde lucht inademde als Kell en Lila, terwijl dat helemaal niet kan. Zo levendig is De kleuren van magie geschreven.

Na De kleuren van magie drie keer gelezen te hebben ben ik er nog steeds van onder de indruk. Nog steeds heb ik de behoefte om de serie nog een keer te lezen want ik vind het zo ongelooflijk tof.

V.E. Schwab heeft een zeer prettige schrijfstijl. Om precies te zijn zo’n een waarvoor je languit op de bank gaat liggen. Ik maak tijd om verder te lezen. Wanneer je De kleuren van magie open slaat weet je een ding: je gaat langer door dan de bedoeling is. Elk hoofdstuk is zo geschreven dat je nieuwsgierig wordt naar wat erna gaat gebeuren. In een woord: geweldig.

Ik wil uitgeverij Boekerij bedanken voor mijn exemplaar van De kleuren van magie

Meer recensies van Jaike