Prachtig boek!

Jaimy Smeets 18 juli 2019 Auteur
Ken je dat: een boek dat zo mooi/leuk is, dat je hem eigenlijk niet (te snel) wilt uitlezen omdat het verhaal dan afgelopen is en je er zo lang mogelijk van wilt genieten? Nee? Dan raad ik je zeker aan om Blauw te gaan lezen.
Ik mocht dit boek lezen en recenseren van J.B. Hathewine, het schrijversduo achter Blauw.
Bedankt dames!
Het verhaal gaat over Olivia, een galerijhoudster uit Antwerpen die een geheim met zich meedraagt. Een geheim dat alleen haar beste vriendin Ella kent en wat haar al 15 jaar achtervolgd.
Als Ella Olivia adviseert om eens met een psycholoog te gaan praten, komt ze terecht bij Nina.
Ella kent haar via haar bloemenwinkel en zorgt ervoor dat Olivia zo snel mogelijk bij haar terecht kan.
Het verhaal komt dan in een sneltreinvaart.
Olivia vertelt al gauw haar geheim aan haar psychologe en als ze bij Nina thuiskomt blijken veel puzzelstukjes op hun plek te vallen.
Wat hebben Nina en haar man Nathan met Olivia’s geheim te maken en hoe moet dit nu verder?
Je denkt steeds het verhaal te weten, maar wordt toch op een dwaalspoor gezet. Hierdoor is Blauw zeker niet voorspelbaar.
Langzaamaan komen we steeds dichter bij het plot en hoewel je ook daar denkt te weten hoe het zal verlopen, ligt het toch weer net even anders.
Het is geen typisch eind goed-al goed verhaal, maar verloopt heel geloofwaardig en komt uiteindelijk op zijn pootjes terecht.
Het epiloog sluit mooi af, zo dat je weet wat er van iedereen gekomen is en hoe ze hun leven hebben opgepakt na het onthullen van Olivia’s geheim.
Een super debuut van J.B. Hathewine, wat ik zeker aanraad om te lezen.

Meer recensies van Jaimy Smeets