een nieuwe naam aan het firmament

06 december 2014
Reeve een zwaar gekwetst persoon die jaren van ontbering door ontvoering en mishandeling heeft doorgemaakt. Na haar ontberingen probeert ze ondanks alles terug haar leven op te bouwen met vallen en opstaan. Daardoor komt ze op een bepaald moment in contact met een lotgenote waardoor ze zelf aan het nadenken gaat en op onderzoek gaat en het verhaal zich ontspint waarbij het hoofdpersonage aan het einde van het verhaal zich toont als een sterke vrouw.

Het boeiende aan het boek is dat Carla Norton het verhaal niet alleen vanuit de slachtoffer vertelt maar ook vanuit de dader wat niet evident. Daardoor lijkt het door de leven van de verschillende personages misschien moeilijk verhaal om te volgen maar de auteur doet dat ook op zo'n manier dat je toch niet verloren loopt in het verhaal. Dat één van haar non-fictie boeken op een belangrijke Amerikaanse leeslijst voor politiediensten staat maakt wat ze schrijft onderbouwd is en realistisch overkomt wat zeker een pluspunt is.

Ik had in eerste instantie zeker niet naar het boek gegrepen. Da's onterecht want het verhaal zit goed in elkaar. Het boek leest vlot door haar schrijfstijl en nodigt uit om tot het einde door te lezen. Carla Norton is een debutante en dit boek belooft veel voor de toekomst. Ik hoop dat ze die hooggespannen verwachtingen kan inlossen in haar volgende boeken.

Dit boek krijgt van mij een dikke 4 sterren.

Meer recensies van