Dit is het derde boek (na Noorderveen en Moordkuil) dat ik van deze schrijver lees en ik vind het een hele goede schrijver en goed boek. Maatschappelijke thema's worden heel goed neergezet (psychiatrie/misbruik op kinderen dmv medicijnen illegaal toedienen), Indridason vertelt heel mooi zijn verhaal, een mooie goede spanningsboog met een goed plot, het doet bijna poëtisch aan en ontroert. In tegenstelling tot eerdere boeken is de persoonlijke relatie met verslaafde dochter en zijn ex vrouw wat onderbelicht. Er wordt aangegeven dat dochter verslaafd is maar dat ik ook alles. Toch heeft me dat niet gestoort, als je het in het licht ziet dat dit zijn eerste boek is en als je nog nooit wat van deze schrijver gelezen hebt: in volgende boeken komt het allemaal aan de orde. De prijs van het boek is geweldig, vaak denk je dan toch zal wel niks wezen. Misgedacht, gewoon kopen en lezen. Zo ben ik ook eens via een goedkoop promotieboekje op Wallender terecht gekomen en daar ook geen moment spijt van gehad.
Ik ben erg benieuwd naar Engelenstem.

Reacties op: