O, wat een spijt van die € 12,50, had ik eerst maar even op Crimezone gekeken dan had ik beter geweten. Ergens op een 1/3 van het boek heb ik het dichtgedaan na me zo geërgerd te hebben aan de schrijfstijl; van toevalligheden hangt dit boek aan elkaar. Een Dan Brown (van wie ik ook geen fan ben) vind ik nog beter in elkaar zitten omdat daar de schrijfstijl in ieder geval wat volwassener is.
Je moet er echt van houden: achtervolgingen, good guys/bad guys, aktie. Als je stijl meer is: verdieping van karakters, spanning, een onverwacht plot zoals bij Mankell, Indridason, Goddard. dan is dit boek een miskoop. Ik wil de liefhebbers van aktie en good guys verhalen niet ten gronde doen, die zullen dit boek met 4 of 5 sterren waarderen. Dat is het mooie van thrillers, een ieder zijn smaak!

Meer recensies van Jan-Pieter van Waasbergen-1033