Als Wallender-fan heb ik dit boek gekocht bij een presentatie waarbij de "meester" zelf aanwezig was in Breda een aantal maanden geleden georganiseerd door de uitgever, een gesigneerd exemplaar. Een tijdje lag in het mijn boekenkast omdat andere boeken mijn aandacht vroegen, een paar dagen geleden aan dit boek begonnen en ik vind het een heel goed boek. De hand van Mankell herken je er duidelijk in hetzij dat Linda nu de hoofdpersoon is. Het is een mooi verhaal met een diepere laag die je er in kunt zien, religieus fanatisme waar de wereld helaas niet vreemd van is, ook met de tijdsachtergrond waar het verhaal zich in speelt van 11 september. Waarom vind ik het toch geen absolute top? Mijn antwoord ligt in het feit dat soms de vaart een beetje uit het boek wordt genomen en het ook soms wel heel toevallig is dat Linda een centrale rol rondom haar verdwenen vriendinnen inneemt, daarmee blijft het een wat in elkaar gezet verhaal. Toch heb ik dit verhaal met heel veel plezier gelezen en kijk uit naar volgende boeken waarin Linda weer de hoofdrol zal spelen. Ik wil ook wel weten hoe haar verhouding relatie tot Stefan zich verder gaat ontwikkelen.