God dobbelt niet

Jan VDK 17 mei 2018
Met het Joshua Profiel brengt Sebastian Fitzek een verhaal dat zo vlot uit de pols is geschreven. Fitzek schrijft vanuit het hoofpersonage Max Rhode (evenees een schrijver) op een no-nonsense manier wat hij denkt met nu en dan een grappige ondertoon. Ik hou wel van dergelijke schrijfstijl. Een hoogstaande psychologische thriller waar Fitzek onderwerpen zoals pedofilie en mishandeling niet schuwt. Het gebruik of misschien wel misbruik van Big Data zet mij ook wel aan het denken. Het verhaal is dus zeker niet zomaar uit de lucht gegrepen en Fitzek weet er wel een spannend verhaal rond te creƫren.
Enig minpuntje is dat na twee derde van het boek de ontknoping komt (de betekenis van het Joshua Profiel) Wat daarna volgt is een klassieke afhandeling naar een (happy?) end.

Meer recensies van Jan VDK