Ik heb gelijk zin in vakantie

Jane P. 06 juni 2019
Tot mijn grote verrassing bleek er ook een passie verhalenbundel te zijn met weer heel andere schrijvers. Arie van Driel en Jennefer Zuniga hebben ook een verhaal geschreven, maar als ik zo naar deze reeks kijk dan denk ik dat zij ook de initiatiefnemers zijn ofzo, want zij hebben eigenlijk in elk deel wel een bijdrage geleverd. Ik lees hun verhalen graag, maar was nu ook erg benieuwd naar de nieuwe auteurs.

Alles speelt zich af in Spanje. Uiteraard zitten hier ook een paar emigratieverhalen bij. Hoewel ik niet zo van de waargebeurde verhalen ben vond ik het toch erg leuk om de ervaringen van deze auteurs te lezen. Ook is er een verhaal bij waarbij het net lijkt of in een waargebeurd verhaal een klein beetje fictie is toegepast. Heel leuk.

Mijn favoriete verhalen zijn van Ursula, over het zwerfhondje. Het raakt onmiddellijk je hart en heel bijzonder geschreven. Ook het korte verhaal van Els zoog mij direct mee. Wat kan deze dame alles mooi verwoorden. Ik ga eens op zoek of zij nog meer boeken heeft geschreven.

Meer recensies van Jane P.