beter geschreven dan deel 1

Jane P. 06 juni 2019
Na het eerste deel Op zakenreis te hebben gelezen, kwam ik niet veel later dit boek tegen. Hoewel ik me met deel 1 heb vermaakt wist ik toch niet of ik wel zin had in nog een keer hetzelfde concept. Op de een of andere reden toch wel gedaan. En wat ben ik daar blij om.

De schrijver heeft duidelijk vorderingen gemaakt in haar schrijfstijl Het verhaal is pakkender en het boeide mij direct al. Bijkomed voordeel is dat ik de stad Rotterdam altijd al een mooie en magische plek heb gevonden en de stad zelf ook vaak heb bezocht. Dat maakte dat alle plekken waar het boek zich afspeelt heel herkenbaar zijn.

het verhaal over Jo-Anna en Max gaat verder waar het in deel 1 is gebleven en ik moet toegeven, ik hou toch ook wel van een beetje romantiek en drama op zijn tijd. Het Sex-and-the-City gehalte is redelijk hoog en hoewel wij vrouwen dat altijd verguizen..... wees eerlijk, wie heeft er nu niet naar die serie gekeken?

Afwisselend sta je in de schoenen van Max en dan weer in die van Jo-Anna. Beiden geschreven vanuit de ik figuur. Het verhaal loopt naar mijn idee beter dan in het eerste boek, omdat er geen doublures meer in zitten. Het verhaal loopt chronologisch door. Ikzelf vind dat prettiger lezen.

Onverwacht erg genoten, dus een sterretje meer. 5 - volle bak!

Meer recensies van Jane P.